رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران تاکید کرد:

واحد کارورزی برای هر رشته تحصیلی باید با شناخت دقیق از ماهیت فرارشته‌ای فعالیت‌های مرتبط با رشته برنامه‌ریزی شود

۰۳ تیر ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۶ کد : ۳۵۲۶۰ اخبار اخبار آموزشی خبر
تعداد بازدید:۵۰۹
رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با اشاره به تصمیم جدید دانشگاه تهران برای در نظر گرفتن حداقل ۲ واحد و حداکثر ۱۵ واحد کارورزی برای دانشجویان رشته‌های مختلف، گفت: واحدهای کارورزی باید با شناخت دقیق از محیط کسب‌وکار و ماهیت بین‌رشته‌ای و فرارشته‌ای فعالیت‌های مرتبط با آن رشته تحصیلی، برنامه‌ریزی و اجرا شود.
واحد کارورزی برای هر رشته تحصیلی باید با شناخت دقیق از ماهیت فرارشته‌ای فعالیت‌های مرتبط با رشته برنامه‌ریزی شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر جهانگیر یدالهی فارسی، رئیس دانشکده کارآفرینی با اشاره به بین‌رشته‌ای و چندرشته‌ای شدن ماهیت فعالیت‌های اقتصادی اجتماعی، افزود: برای انجام هر فعالیت، نمی‌توان صرفاً از دانش یک رشته استفاده نمود. پیچیدگی‌های کار در جهان رو به افزایش است و لازمه فعالیت موفق، داشتن شایستگی‌های انسانی است.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، دانش و مهارت حرفه‌ای در یک صنعت یا رشته، دانش و مهارت کارآفرینی و نگرش کارآفرینانه همراه با مسئولیت‌پذیری اجتماعی را از جمله شایستگی‌های انسانی برشمرد و اظهار داشت: هر دانش‌آموخته برای موفقیت در زندگی شغلی باید در رشته علمی خود کارآفرین باشد.

استاد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با بیان اینکه متخصص کارآفرین را نمی‌توان صرفاً با خواندن و آموزش رسمی تربیت کرد، افزود: عمل کردن به آموخته‌ها، کسب مهارت و به کارگیری دانش آموخته‌شده در آموزش رسمی، فهم و درک محیط واقعی کار، درک کمبودهای دانش و مهارت در انجام کار و تلاش برای رفع کمبودها به فرد کمک می‌کند تا مسیر تعالی به سوی کارآفرین شدن را طی نماید.

دکتر یدالهی فارسی، یکی ار شیوه‌های ایجاد شرایط کار برای تمرین و مهارت‌آموزی را گذراندن واحدهای کارورزی عنوان کرد و گفت: واحدهای کارورزی باید با شناخت دقیق از محیط کسب‌وکار و ماهیت بین‌رشته‌ای و فرارشته‌ای فعالیت‌های مرتبط با آن رشته تحصیلی، برنامه‌ریزی و اجرا شود.

وی تاکید کرد: باید مسیر پیشرفت و شایستگی‌های کارآفرینانه برای دانشجویان هر رشته طراحی و اجرا شود و علاوه بر آن این آمادگی در دانشجویان ایجاد شود که بتوانند مسیر پیشرفت خود را برنامه‌ریزی کنند و خود را در مسیر تعالی شایستگی‌های انسانی هدایت کنند.

استاد دانشگاه تهران افزود: فرهنگ یادگیری مداوم و بازخورد گرفتن از بکارگیری آموخته‌ها باید نهادینه شود و دانش‌آموخته بداند که با گرفتن مدرک تحصیلی صرفاً مرحله‌ای از توانمند شدن را طی کرده است و مسیر تعالی شایستگی برای همیشه ادامه دارد.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به تحولات فناوری و تشدید رقابت در دنیای امروز، گفت: دانش‌آموختگان باید بدانند که همیشه توانمندی‌های خود را به هنگام و با شرایط در حال ظهور انطباق دهند. دکتر یدالهی در پایان با تاکید بر اینکه انتظار نمی‌رود از ابتدا برنامه‌های کارورزی صد درصد اثربخشی داشته باشیم، افزود: ما باید شروع کنیم و با بازنگری‌های دوره‌ای، برنامه‌های کارورزی را بهبود دهیم. به این ترتیب، قطعاً تحولی اساسی در نظام آموزش عالی کشور برای انطباق با هدف‌های توسعه‌ای کشور و مفید بودن برای جامعه و اثرگذاربودن در زندگی افراد رخ خواهد داد.

کلیدواژه‌ها: کارورزی واحد کارورزی دانشگاه تهران


( ۱ )

نظر شما :