استادان علوم اجتماعی دانشگاه تهران در همایش بین‌المللی جامعه‌شناسی در دانشگاه وین

۰۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۰:۲۴ کد : ۳۳۷۱ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۳۵۶۶
هیأتی از دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در سومین گردهمایی انجمن بین‌المللی جامعه‌شناسی که ۱۰ تا ۱۴ جولای (۲۰ تا ۲۴ تیرماه) در دانشگاه وین، کشور اتریش برگزار شد، شرکت کردند.

در این گردهمایی بزرگ که بیش از ۵ هزار نفر از جامعه‌شناسان سراسر جهان شرکت داشتند، اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران با شرکت در بخش‌های متعدد همایش، با فضای فکری روز دنیا در گرایش‌های مختلف جامعه‌شناسی آشنا شدند و مسائل طرح شده را بررسی کردند.

دکتر یونس نوربخش، دکتر غلامرضا غفاری، دکتر حسین میرزایی، دکتر حسین ایمانی‌جاجرمی و عباس‌علی فقیه خراسانی از شرکت‌کنندگان از دانشکده علوم اجتماعی در این همایش بودند که هر کدام جداگانه مقالات خویش را ارائه کردند.

حوزه اصلی مقالات آن‌ها در این همایش، شامل: جامعه‌شناسی دین (دکتر نوربخش)، جامعه‌شناسی اوقات ‌فراغت (دکتر غفاری)، مطالعه اجتماعی فراغت در فضای مجازی (دکتر ایمانی و فقیه خراسانی)، فردگرایی (دکتر میرزایی) و جامعه‌شناسی فضای مجازی (فقیه خراسانی) بود که ارائه و در جلسات مورد بحث قرار گرفت.

همایش در روز یکشنبه ۱۰ جولای در دانشگاه وین در ۵۵ بخش اصلی (RC) و با سخنرانی مارگارت آبراهام، رییس انجمن بین‌المللی جامعه‌شناسی آغاز به کار کرد. دکتر حسین میرزایی روز یکشنبه در RC۰۹، دکتر نوربخش روز دوشنبه در RC۲۲، دکتر غفاری و دکتر ایمانی در۱۳ RC  و فقیه خراسانی در RC۱۴ در روز چهارشنبه مقالات خویش را ارائه کردند.

گردهمایی انجمن بین‌المللی جامعه‌شناسی در وین در پایان روز ۱۴ جولای به سرانجام رسید.

دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با حضور فعال در این گردهمایی، ظرفیت‌های موجود دانشگاه را به جامعه‌شناسان بین‌المللی معرفی کرد.

گفتنی است کنگره بزرگ این انجمن در سال ۲۰۱۸ در کشور کانادا برگزار خواهد شد. 


( ۱۳ )

نظر شما :