پردیس کیش دانشگاه تهران، خط پایان غزال ۳

۳۰ تیر ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۲ کد : ۳۳۵۸ اخبار حوزه فنی و مهندسی اخبار علمی-فناوری
تعداد بازدید:۲۱۰۹
خودرو خورشیدی غزال ۳ به‌زودی به جزیره کیش می‌رسد.
پردیس کیش دانشگاه تهران، خط پایان غزال ۳

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران، خودرو خورشیدی غزال ۳ که نسل سوم از خودروهای خورشیدی ساخت دانشگاه تهران به شمار می‌آید، در تاریخ دوم مرداد ماه به جزیره کیش وارد می‌شود.

این خودرو در سال ۱۳۹۴ و به همت یک تیم ۳۵ نفره از دانشجویان دانشگاه‌تهران در رشته‌های مکانیک، مهندسی برق، صنایع و طراحی صنعتی ساخته شده است.

دکتر کارن ابری‌نیا، رییس مرکز طراحی و ساخت غزال ایرانی گفت: «این خودرو نسبت به تولیدات پیشین پیشرفت چشمگیری داشته است. نسل قبلی خودروهای خورشیدی یک نفره و با سه چرخ بوده‌، در حالی که غزال ۳ دو نفره است و بر روی چهار چرخ حرکت می‌کند.»

وی افزود، «این خودرو قادر است در روز، مسافت ۵۰۰ کیلومتر را طی نماید و حداکثر به سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت نیز برسد. غزال ۳ در بخش سرعت مسابقات جهانی استرالیا موفق به کسب عنوان سوم گردید.»

شایان ذکر است، خودروی خورشیدی غزال ۳ در حمایت از محیط زیست و ترویج استفاده از انرژی خورشیدی شمال تا جنوب کشور را طی کرده است. این خودرو در بیست‌وششم تیرماه، از شهر بندر انزلی در سواحل خزر حرکت و قرار است دوم مرداد ماه به جزیره کیش وارد شود. خط پایان خودرو خورشیدی غزال ۳ پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران خواهد بود.


( ۲ )

نظر شما :