زندگینامه: دکتر بیژن عباسی لاهیجی (۱۳۵۴-)

۰۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۵ کد : ۳۲۷۲۰ گفت‌وگو و گزارش
تعداد بازدید:۱۳۱۹
روابط عمومی دانشگاه تهران: بیژن عباسی لاهیجی عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۴ در شهر لاهیجان به دنیا آمد.


بیژن عباسی تحصیلات دوران ابتدایی و متوسطه را در لاهیجان گذراند و سپس با شرکت در کنکور سراسری، در مقطع کارشناسی حقوق دانشگاه شیراز پذیرفته شد. او در سال ۱۳۷۶ با کسب رتبه یک آزمون سراسری، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حقوق عمومی دانشگاه تهران را آغاز کرد و در سال ۱۳۷۸ دانش‌آموخته شد.

بیژن عباسی مقطع دکتری را در سال ۱۳۸۱ در دانشگاه نانت فرانسه آغاز کرد و در سال ۱۳۸۵ در دوره دکتری رشته حقوق عمومی را با درجه عالی، دانش‌آموخته شد.

دکتر بیژن عباسی در سال ۱۳۸۶ به عضویت هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران درآمد و هم اکنون دانشیار گروه حقوق عمومی این دانشکده است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران دارای سه کتاب در حوزه حقوق اساسی، دو کتاب در حوزه حقوق اداری و کتاب‌های حقوق بشر در اسلام، ایران و اسناد بین‌المللی، مبانی حقوق عمومی، روش پژوهش در دانش حقوق، تاریخ حقوق حکومت آل کیا در گیلان و فرهنگ عامه روستاهای کوهپایه‌ای شرق گیلان و مقالات متعددی در حوزه حقوق عمومی است.

حقوق اساسی، حقوق اداری، حقوق بشر، حقوق میراث فرهنگی و حقوق محیط زیست از حوزه‌های پژوهشی مورد علاقه دکتر بیژن عباسی است.

واحدهایی نظیر حقوق اداری ۱ و ۲، روش تحقیق، آزادی‌های عمومی، نظام‌های انتخاباتی، حقوق اساسی تطبیقی، حقوق مدنی سیاسی، حقوق محیط زیست و نظارت بر اعمال حکومت و تحلیل رویه قضائی دیوان عدالت اداری از جمله عناوینی است این دانشیار دانشگاه تهران به دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می‌کند.

کلید واژه ها: زندگینامه حقوق محیط زیست دانشکده حقوق و علوم سیاسی


( ۲۱ )

نظر شما :