نقش زنان در حکمرانی و سیاست‌گذاری‌های حاکمیتی در دانشگاه تهران بررسی می‌شود

۲۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۱ کد : ۳۰۸۹۷ اخبار اخبار رویدادها خبر
تعداد بازدید:۳۲۶
نشست نخبگانی با موضوع «نقش زنان در حکمرانی و سیاست‌گذاری‌های حاکمیتی، دولتی و شرکتی» ۲۴ مهر ماه توسط مرکز مطالعات زنان و خانواده دانشگاه تهران در محل سالن شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران دکتر فاطمه یزدیان، رئیس مطالعات زنان و خانواده دانشگاه تهران با اعلام این خبر گفت: این نشست با همکاری دانشکده حکمرانی و برخی نهادهای دیگر در خصوص لزوم مشارکت اجتماعی و جایگاه زنان در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های لایه‌های مختلف حکمرانی کشور، و با مشارکت نمایندگان بخش‌های دانشگاهی، سازمانی، شرکتی و کنشگران اجتماعی و پژوهشگران برگزار می‌شود.
دکتر یزدیان با تاکید بر توسعه فعالیت و نقش‌پذیری زنان در لایه‌های مختلف، گفت: در این نشست گزارشی جامع درباره نقش زنان در توسعه کشور و مسائل جاری ارائه می‌‌شود و بخش محوری آن، برگزاری پنل تخصصی با حضور برخی از شاخص‌ترین چهره‌های تأثیرگذار در حوزه حکمرانی به ویژه جایگاه زنان در حکمرانی است که به بررسی چالش‌ها، موانع و راهکارهای افزایش کمی و کیفی نقش زنان خواهند پرداخت.
وی با بیان اینکه اندیشمندان و کارشناسان حاضر در این پنل تخصصی برخی ابعاد آشکار و پنهان وضعیت موجود و نقشه راه رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه نقش‌آفرینی زنان را به تصویر می‌کشند، افزود: در پایان پنل نیز جلسه پرسش و پاسخ با حضور سخنرانان و حضار به منظور تضارب آرا در بین متخصصان حوزه زنان برگزار می‌شود.
به گفته رئیس مرکز مطالعات زنان و خانواده دانشگاه تهران، این رویداد به عنوان اولین نشست اندیشکده‌نشانی در حوزه تخصصی زنان برگزار می‌شود. اندیشکده‌نشانی در حوزه تخصصی زنان به عنوان محفلی تخصصی برای بررسی مسائل روز و همچنین تضارب آرای تخصصی در حوزه زنان با مشارکت ذی‌نفعان و ارائه پاسخ‌های درخور برای حل برخی مسائل مرتبط با حوزه زنان، فعالیت خود را در آغاز می‌کند.

کلید واژه ها: دانشگاه تهران نقش زنان سیاست‌گذاری‌های حاکمیتی حکمرانی


نظر شما :