دیدار روسای سه دانشگاه‌ سوریه با رییس دانشگاه تهران

۲۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۱:۲۱ کد : ۳۰۲۴ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۲۰۲۴
روسای سه‌ دانشگاه سوریه، نوزدهم اسفندماه، با دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رییس دانشگاه تهران دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران، در این دیدار که با حضور دکتر «محمد حسان الکردی»، رییس دانشگاه «دمشق»، دکتر «مفید صبح»، رییس دانشگاه «البعث» شهر «حمص»، دکتر «هانی شعبان»، رییس دانشگاه «تشرین»، دکتر «ندا حسون»، رییس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دمشق، مشاور و مدیرکل حوزه ریاست و روابط‌عمومی، معاون و مسئولان بین‌الملل دانشگاه و رییس پردیس هنرهای‌ زیبای دانشگاه برگزار شد، طرفین درباره گسترش همکاری علمی بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های سوریه بحث و تبادل‌نظر کردند.

دکتر نیلی‌ احمدآبادی، رییس دانشگاه تهران و روسای سه دانشگاه سوریه، ضمن معرفی دانشگاه‌های متبوع خود راه‌های گسترش همکاری دانشگاه تهران و دانشگاه‌های سوریه را بررسی کردند.

رییس دانشگاه تهران در این دیدار با تبریک پیروزی‌های اخیر مردم و دولت سوریه، آمادگی دانشگاه تهران را برای همکاری بیشتر با سه دانشگاه سوریه اعلام کرد.

دکتر نیلی احمدآبادی با اشاره به توان‌مندی‌های دانشگاه تهران در زمینه‌هایی مثل‌ آب، ‌ انرژی و محیط‌ زیست، گفت: «دانشگاه تهران آمادگی دارد تا با اعلام نیاز از سوی دانشگاه‌های سوریه، در زمینه‌های مورد درخواست طرف سوری با این دانشگاه‌ها همکاری کند».

روسای سه دانشگاه سوری نیز، با ابراز قدردانی از حمایت‌های دولت و ملت ایران از مردم سوریه، زمینه‌های مورد علاقه خود برای همکاری با دانشگاه تهران را اعلام کردند. افزایش پذیرش دانشجویان سوری در دانشگاه تهران، تبادل استاد و دانشجو و ارایه برنامه مدرک مشترک، از جمله مواردی بود که روسای سه دانشگاه برای همکاری با دانشگاه تهران اعلام کردند.

دو طرف در این دیدار هم‌چنین در خصوص نحوه ادامه پروژه ساخت مرکز آموزش زبان فارسی در سوریه تبادل نظر کردند.


 


( ۱ )

نظر شما :