دیدار هیأت عالی‌رتبه کشور تایوان با رییس دانشگاه تهران

۱۷ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۳:۲۵ کد : ۳۰۱۲ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۱۳۸۵
هیأت عالی‌رتبه تایوان شانزدهم اسفندماه با دکتر محمود نیلی‌احمدآبادی، رییس دانشگاه تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در این جلسه که با حضور «شیه چائو چو»، معاون وزیر امور اقتصادی تایوان، شنگ اچ وی، رئیس انجمن بازرگانی ایران و تایوان و معاونان سرمایه‌گذاری و بین‌الملل، رییس پارک علم و فناوری و مدیرکل برنامه‌ریزی و همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه تهران برگزار شد، دو طرف درباره گسترش همکاری علمی بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های تایوان بحث و تبادل‌نظر کردند.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی ضمن معرفی دانشگاه تهران، دیدار اخیر خود از تایوان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و توضیحاتی درباره‌ی طرح توسعه کلان دانشگاه تهران و ارتباط بیشتر دانشگاه با پارک علم و فناوری ارائه کرد.

وی سیاست دولت ایران را توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان، بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها و توجه به دانشگاه کارآفرین دانست و اظهار امیدواری کرد که همکاری دانشگاه تهران و دانشگاه‌های تایوان، به ویژه در جهت تبادل تجربه و تجاری‌سازی محصولات گسترش یابد.

دکتر صدیق دامغانی، ریاست پارک علم و فناوری، نیز در این دیدار به نحوه حضور شرکت‌های ملی و بین‌المللی دانش‌بنیان و امتیازات آنها پرداخت و خواستار توسعه همکاری دانشگاه تهران و دانشگاه‌های تایوان شد.

این هیات هم‌چنین از پردیس دانشکده‌های فنی و پارک علم و فناوری دانشگاه بازدید کردند. 


( ۱ )

نظر شما :