در بازدید هیأت دانشگاهی قفقاز شمالی از دانشگاه تهران مطرح شد:

برگزاری مدارس تابستانی مشترک توسط دانشگاه تهران و دانشگاه فدرال قفقاز شمالی

۰۴ تیر ۱۴۰۱ | ۰۷:۲۳ کد : ۲۸۹۵۵ اخبار اخبار بین‌الملل خبر
تعداد بازدید:۴۱۳
برگزاری مدارس تابستانی در حوزه‌های علوم سیاسی و روابط بین‌الملل از جمله محورهای مورد توجه در گفت‌وگوهای هیأت دانشگاهی دانشگاه فدرال قفقاز شمالی با رؤسای مراکز مطالعاتی و مسئولان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بود.
برگزاری مدارس تابستانی مشترک توسط دانشگاه تهران و دانشگاه فدرال قفقاز شمالی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، هیأتی از دانشگاه فدرال قفقاز شمالی به ریاست دکتر ایگور کروچکوف رئیس دانشکده تاریخ جهان، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه فدرال قفقاز شمالی روز سه‌شنبه ۳۱ خرداد ماه از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران دانشگاه تهران بازدید کردند.

دکتر ایگور کروچکوف رئیس دانشکده تاریخ جهان، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه فدرال قفقاز شمالی در جریان این بازدید با دکتر سیدحامد موسوی، رئیس مرکز مطالعات عالی بین‌المللی دانشگاه تهران دیدار کرد. در این دیدار، موضوعاتی مانند برگزاری سمینارهای مجازی و کارگاه‌های علمی در قالب مدارس تابستانی به صورت مشترک به عنوان یکی از ظرفیت‌های همکاری مورد توجه قرار گرفت.

همچنین رئیس هیأت دانشگاهی قفقاز شمالی در دیدار با دکتر محمدجعفر جوادی ارجمند مشاور امور بین‌الملل رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران خواستار همکاری‌های علمی و پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو شد.

دکتر کروچکوف در ادامه گفت‌وگوهای خود با رؤسای مراکز مطالعاتی دانشگاه تهران، از دکتر الهه کولایی رئیس مرکز مطالعات اوراسیای مرکزی دانشگاه تهران خواستار انجام طرح‌های پژوهشی مشترک و انتشار کتاب‌ها و مقاله‌ها در حوزه‌های مشترک مورد علاقه و همکاری در برگزاری دوره‌های تکمیلی آموزش زبان روسی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران همکار با مرکز مطالعات اوراسیای مرکزی شد.

در پایان بازدید هیأت دانشگاهی قفقاز شمالی از دانشگاه تهران، قرار شد که پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری برای اصلاح، تأیید و امضا توسط رؤسای دو دانشگاه در گردش اداری دانشگاه‌های تهران و فدرال قفقاز شمالی قرار گیرد.

دکتر کروچکوف، رئیس دانشکده تاریخ جهان، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه فدرال قفقاز شمالی در این گفت‌و‌گوها با معرفی دانشگاه فدرال قفقاز شمالی عنوان کرد که دانشگاه‌های فدرال در روسیه زیر نظر دولت مرکزی فعالیت می‌کنند و معتبرترین دانشگاه‌های این کشور هستند و دانشگاه فدرال قفقاز شمالی در جمع ۱۰ دانشگاه برتر فدرال روسیه قرار دارد.

او با اشاره به جایگاه دانشگاه فدرال قفقاز شمالی در رأس مجموعه دانشگاه‌های منطقه قفقاز شمالی، دستور کار این دانشگاه در حوزه فعالیت‌های بین‌المللی را ارتباط با دانشگاه‌های حوزه همسایگی روسیه در قفقاز و غرب آسیا دانست و به اهمیت دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و به‌ویژه دانشگاه تهران در این حوزه اشاره کرد.

کلید واژه ها: مدرسه تابستانی دانشگاه فدرال قفقاز شمالی دانشگاه تهران


نظر شما :