پیام تسلیت دانشگاه تهران در پی درگذشت دکتر محمد علی اسلامی ندوشن

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۷ کد : ۲۷۲۹۸ اخبار واحدها اخبار ستادی دانشکده‌ها و دانشکدگان
تعداد بازدید:۱۴۹۶

 

انالله و انا الیه راجعون

با نهایت تأسف و تأثر با خبر شدیم دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن، استاد پیشکسوت دانشکده حقوق و علوم سیاسی و استاد کرسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران دعوت حق را لبیک گفته و رخ در نقاب خاک کشیده است.
محمدعلی اسلامی ندوشن را می‌توان حقوق‌دانی بزرگ، منتقد ادبی و سفرنامه‌نویسی قهار، محققی کامل و مترجمی جامع دانست که در هر کدام از وادی‌های نقد و داستان و ترجمه و تحقیق و سفرنامه ید طولایی داشت و در هر کدام از این وادی‌ها بسیط و صاحب‌نظر بود.
دکتر محمد علی اسلامی ندوشن دانش‌آموخته دکترای حقوق بین‌الملل از دانشگاه سوربن فرانسه و مؤسس فرهنگ‌سرای فردوسی بود. فعالیت‌های عمده این فرهیخته پرتلاش عرصه ادبیات، در زمینه نقد ادبی و ادبیات تطبیقی و نیز اجتماع و فرهنگ بوده و در سوابق تألیفاتی مهم این استاد توانمند ادبیات که بالغ بر ۵۰ کتاب و صدها مقاله در باب فرهنگ و تاریخ ایران و ادبیات فارسی است، می‌توان در حوزه شعر نو به دو مجموعه «گناه» و «چشمه»، در زمینه داستان‌نویسی به رمان «افسانه و افسون» و در داستان کوتاه به «پنجره‌های بسته» و «زندگی و مرگ پهلوانان در شاهنامه» اشاره کرد.
بدینوسیله از طرف هیأت‌رئیسه و خانواده بزرگ دانشگاه تهران ضمن ابراز تأسف عمیق، درگذشت این فرهیخته گرامی را به خانواده سوگوار ایشان، دانشجویان، استادان و همکاران گرامی تسلیت گفته، رحمت و غفران واسعه الهی را برای آن مرحوم و اجر و شکیبایی برای بازماندگان از خداوند منان مسئلت می‌نماید.

مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران

کلید واژه ها: دانشگاه تهران تسلیت


( ۷ )

نظر شما :