امضای یادداشت تفاهم همکاری بین کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران و کتابخانه ملی چین

۲۹ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۴:۴۲ کد : ۲۵۵۰ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۱۶۲۱
امضای یادداشت تفاهم همکاری بین کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران و کتابخانه ملی چین

یادداشت تفاهم همکاری بین کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران و کتابخانه ملی چین، روز گذشته به امضای مسئولین دو مرکز رسید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر «هان بونگچین» رییس کتابخانه ملی چین و هیات همراه، روز شنبه 28 شهریورماه، ضمن بازدید از کتابخانه مرکزی و مرکز استاد دانشگاه تهران، با دکتر علی‌اصغر پورعزت، رییس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار که با حضور عبدالمجید اسکندری، مدیرکل برنامه‌ریزی و همکاریهای بین‌المللی دانشگاه تهران برگزار شد، طرفین درخصوص راه‌های گسترش همکاری‌های بین دو مرکز و استفاده از تجارب متقابل گفت‌وگو کردند.
هم‌چنین در این دیدار، یادداشت تفاهم همکاری بین کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران و کتابخانه ملی چین به امضاء رسید. بر اساس این یادداشت‌ تفاهم، تبادل کارشناس، تبادل نشریات و مجلات علمی، انتقال تجربیات، مبادله اسناد و انجام بازدید‌های متقابل از کتابخانه‌های طرفین، مورد توافق قرار گرفته است.
به علاوه، در این دیدار با توجه به دوستی دیرینه بین دو کشور، بویژه در مسیر جاده ابریشم، بر ضرورت ارتقای سطح تبادلات فرهنگی و کتابخانه‌ای تاکید ویژه شده است.