درخشش دانشجویان طراحی صنعتی پردیس هنرهای زیبا در نخستین مسابقه ملی نقش طراحی صنعتی در صنایع دستی

۱۹ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۰:۱۰ کد : ۲۴۷۳ اخبار حوزه هنر اخبار هنری
تعداد بازدید:۱۵۸۷
درخشش دانشجویان طراحی صنعتی پردیس هنرهای زیبا در نخستین مسابقه ملی نقش طراحی صنعتی در صنایع دستی

نخستین همایش و مسابقه ملی نقش طراحی صنعتی در صنایع دستی 30 و 31 اردیبهشت ماه 1394 در شهر زنجان برگزار شد و دانشجویان رشته طراحی صنعتی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران با کسب مقام دوم و سوم و احراز 4 مقام شایسته تقدیر، خوش درخشیدند.
این مسابقه که با هدف کمک به رشد و گسترش شاخه های مختلف طراحی صنعتی و صنایع دستی و ایجاد زمینه رقابت سازنده بین طراحان برگزار شد، زمینه بحث و تفاهم در زمینه نگرش در تولید صنایع دستی و طراحی را بین طراحان جوان، اساتید مراکز آموزشی و استادکاران بخش صنعت فراهم آورد.
تعداد 37 نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته طراحی صنعتی از سراسر کشور در این مسابقه یکروزه که به میزبانی شهر زنجان برگزار شد رقابتی 6 ساعته را روی موضوع بازطراحی صنایع دستی شهر زنجان شامل چاقو، چاروق، صنایع مس و ملیله با توجه به معیارهای انتخابی از سوی هیئت داوران آغاز نمودند و در پایان 10 طرح از برترین ایده ها مورد تقدیر قرار گرفت. هیئت داوران متشکل از خانم دکتر خلیلی از دانشگاه تهران، آقایان دکتر دزفولی و دکتر مسدد از دانشگاه علم و صنعت، آقای مهندس لاهیجی از سازمان زیباسازی شهر تهران و آقای مهندس رحمتی از سازمان صنایع دستی زنجان بوده و بررسی آثار منتخب پس از برگزاری مسابقه طبق معیارهای تعیین شده انجام گرفت. دانشجویان پیش از مسابقه از صنایع تولیدکننده شهر زنجان در بخش صنایع دستی بازدید بعمل آورده و نکات مهم طراحی از منظر تولیدکننده را مورد توجه قرار دادند.
خانمها مریم حیدریان و محبوبه کلایی از دانشگاه تهران به ترتیب حائز رتبه دوم و سوم شدند و آقایان سید احمد میری، مسعود سعادت فتحی، حسین مرواریدی و محسن نوروزی به عنوان ارائه کنندگان طرح های منتخب جز هفت نفر برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.


( ۱ )