در بیست‌ودومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار؛

وزرای علوم و ورزش‌وجوانان و رئیس دانشگاه تهران از غرفه دانشگاه تهران بازدید کردند/ تاکید دکتر مقیمی بر معرفی دستاوردهای پژوهشگران و فناوران دانشگاه به دستگاه‌های اجرایی

۲۵ آذر ۱۴۰۰ | ۱۶:۵۱ کد : ۲۴۳۶۸ اخبار برگزیده اخبار پژوهشی
تعداد بازدید:۱۱۳۰
دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، دکتر حمید سجادی وزیر ورزش‌وجوانان و دکتر سیدمحمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران امروز پنج‌شنبه ۲۵ آذر ماه از غرفه دانشگاه تهران در بیست‌ودومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار بازدید کردند.
وزرای علوم و ورزش‌وجوانان و رئیس دانشگاه تهران از غرفه دانشگاه تهران بازدید کردند/ تاکید دکتر مقیمی بر معرفی دستاوردهای پژوهشگران و فناوران دانشگاه به دستگاه‌های اجرایی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر محمدعلی زلفی‌گل در جریان بازدید از غرفه دانشگاه تهران در بیست‌ودومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار، با قدردانی از تلاش‌های اساتید، دانشجویان و فناوران مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، بر طراحی تحقیقات در راستای بهینه‌سازی سامانه‌ها و همچنین ساماندهی پژوهش‌هایی در راستای رفع نیازهای جامعه و صنعت تاکید کرد.

دکتر سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران نیز در گفت‌وگو با صاحبان دستاوردهای عرضه‌شده در این نمایشگاه، از آنها درباره انتظارات‌شان از دانشگاه به منظور کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای‌شان نظرخواهی کرد. اینکه چند درصد از قطعات و مواد استفاده شده در محصولات به نمایش گذاشته‌شده در این نمایشگاه، تولید داخل و خودکفا از نمونه‌های خارجی است، یکی از سوالات رئیس دانشگاه تهران از صاحبان این محصولات بود. 

دکتر مقیمی در این بازدید که با همراهی معاون پژوهشی دانشگاه و سرپرست پارک علم و فناوری انجام شد، ماموریت برگزاری دوره‌های آموزشی برای بازاریابی و تبلیغات حرفه‌ای محصولات تولیدشده توسط پژوهشگران و فناوران دانشگاه تهران را برعهده معاونت پژوهشی دانشگاه قرار داد.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به افتتاح تلویزیون اینترنتی دانشگاه، گفت‌وگو با صاحبان ایده، مخترعان و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه و پارک علم و فناوری را به عنوان یکی از بخش‌های مفید قابل پیگیری در این رسانه دانشگاه تهران مطرح کرد.

دکتر مقیمی همچنین در این بازدید بر معرفی دستاوردهای عرضه‌شده در این نمایشگاه و سایر دستاوردهای اساتید و دانشجویان و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه تهران به وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و همچنین صنایع بزرگ تاکید کرد و گفت: مدیریت دانشگاه باید کمک کند تا زمینه‌های ارتباط‌گیری بین پژوهشگران موفق با دستگاه‌های اجرایی به منظور رفع نیازها فراهم شود.

وی همچنین به برنامه بازطراحی ساختار پژوهش و فناوری دانشگاه اشاره کرد و در این بازدید از معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه خواست تا در این بازطراحی از نظریات خبرگان و پژوهشگران و فناوران موفق، بهره‌برداری شود.

کلید واژه ها: سید محمد مقیمی دانشگاه تهران هفته پژوهش و فناوری دکتر سید محمد مقیمی دکتر مقیمی مقیمی


( ۱ )

نظر شما :