تفاهم‌نامه‌های جداگانه بین چهار دانشکدگان و دانشکده دانشگاه تهران با دانشگاه قاسم‌‌الخضراء عراق منعقد شد

۲۱ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۳ کد : ۲۴۲۱۵ اخبار اخبار توسعه‌ای خبر
تعداد بازدید:۱۳۹۸
هیأتی به ریاست قائم‌مقام رئیس دانشگاه قاسم‌الخضراء عراق در نشست‌هایی جداگانه با دکتر وحید نیکنام رئیس دانشکدگان علوم، دکتر علی ایزدی دربندی رئیس دانشکدگان ابوریحان، دکتر ناصر مهردادی رئیس دانشکده محیط زیست و دکتر سیدمهدی قمصری رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران دیدار و گفت‌وگو کردند.
تفاهم‌نامه‌های جداگانه بین چهار دانشکدگان و دانشکده دانشگاه تهران با دانشگاه قاسم‌‌الخضراء عراق منعقد شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در نتیجه دیدارهای جداگانه دکتر احمد عبید حسین، قائم‌مقام رئیس دانشگاه قاسم الخضراء استان بابل عراق با دکتر وحید نیکنام رئیس دانشکدگان علوم، دکتر علی ایزدی دربندی رئیس دانشکدگان ابوریحان، دکتر ناصر مهردادی رئیس دانشکده محیط زیست و دکتر سیدمهدی قمصری رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، تفاهم‌نامه‌هایی جداگانه برای همکاری با این دانشگاه عراقی منعقد شد.

تفاهم‌نامه بین دانشکدگان علوم دانشگاه تهران و دانشگاه قاسم‌الخضراء، به منظور ایجاد پل‌های همکاری علمی و دانشگاهی بین دانشکده بیوتکنولوژی دانشگاه قاسم‌الخضراء و دانشکدگان علوم دانشگاه تهران منعقد شد. بر اساس این تفاهم‌نامه، دو طرف از همکاری علمی و فرهنگی، بازدیدهای علمی و نیز تبادل اعضای هیأت علمی، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همکاری بین آنها در زمینه‌های مورد علاقه، حمایت خواهند کرد.

امکان بهبود عملکرد و همکاری در تحقیقات دانشگاهی در زمینه‌های زیستی مانند بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک، توسعه مدل‌های روش‌شناسی تحلیل عملکرد تحصیلی با استفاده از برنامه‌های متقابل در زمینه بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک، تصویب طرح‌های تحقیقاتی برای تحصیلات تکمیلی و نظارت مشترک بین اعضای هیأت علمی دو طرف، برگزاری همایش‌های علمی، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی برای تبادل تجربیات علمی و … از مواردی بود که در دیدار هیأت دانشگاهی عراقی با رئیس و اعضای هیأت علمی دانشکدگان علوم دانشگاه تهران مورد بحث و تبادل‌‎نظر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در تفاهم‌نامه دیگری که بین دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران و دانشگاه قاسم‌الخضراء عراق منعقد شده و به امضای دکتر ناصر مهردادی رئیس دانشکده محیط زیست و خانم دکتر جنابی، ‌رئیس دانشکده محیط‌زیست قاسم‌الخضراء رسیده است، دانشکده‌های محیط‌زیست دانشگاه تهران و دانشگاه قاسم‌الخضراء عراق در زمینه تبادل استاد، استفاده از استادان دانشکده محیط‌زیست دانشگاه تهران به عنوان مشاور و راهنما برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده محیط‌زیست قاسم‌الخضراء در قالب یک برنامه مشترک، استفاده از توان آزمایشگاهی دانشکده محیط‌زیست دانشگاه تهران برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و انجام پروژه‌های مشترک محیط‌زیستی همکاری خواهند داشت.

برگزاری سمینارها، وبینارها و کنفرانس‌های مشترک با همکاری دو دانشگاه از دیگر زمینه‌های مورد توافق دو طرف در این دیدار بود. همچنین دوطرف در این دیدار بر برگزاری دوره‌های آموزشی بلندمدت و کوتاه‌مدت و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تاکید کردند.

بر طبق این گزارش، همچنین هیأت اساتید و مسئولان دانشگاه قاسم الخضراء عراق شامل معاون اداری و مالی دانشگاه، رؤسای سه دانشکده و مشاوران بین‌الملل این دانشگاه ضمن بازدید از دانشکدگان ابوریحان دانشگاه تهران، به تبادل نظر با هیأت رئیسه این دانشکدگان در خصوص ظرفیت‌های همکاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی، مسائل زیست محیطی، بیوتکنولوژی و مدیریت سبز پرداختند. همچنین تفاهم‌نامه اولیه همکاری نیز بین دو طرف امضا شد.

همچنین این هیأت دانشگاهی از کشور عراق در جریان سفر به ایران و بازدید از ظرفیت‌های مختلف دانشگاه تهران، در دیدار با دکتر زهرا امام جمعه، رئیس پردیس ارس دانشگاه تهران، زمینه‌های همکاری مشترک را بررسی کردند.

کد تحریریه : ۱۱۶/۱۰۱/۱۰۴

کلید واژه ها: دانشکده محیط زیست دانشکدگان علوم تفاهم‌نامه دانشگاه قاسم الخضراء دانشکده دامپزشکی


( ۳ )

نظر شما :