با هدف توسعه فعالیت‌های بین‌المللی؛

نشست «قانون مدنی جدید چین (ظرفیت‌ها و مخاطرات یک قانون مدنی نوین)» برگزار شد

۳۰ مهر ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۲۷۵۸ اخبار اخبار بین‌الملل خبر
تعداد بازدید:۳۷۹
روابط عمومی دانشگاه تهران: با هدف توسعه فعالیت‌های بین‌المللی، نشست «قانون مدنی جدید چین (ظرفیت‌ها و مخاطرات یک قانون مدنی نوین)» توسط مؤسسه حقوق تطبیقی دانشگاه تهران برگزار شد.

بنا بر گزارش مؤسسه حقوق تطبیقی، در راستای اجرای سیاست‌های همکاری علمی بین‌المللی آموزش عالی کشور در ایام کرونا و گسترش فعالیت‌های بین‌المللی مؤسسه حقوق تطبیقی به‌ویژه در شرایط فعلی که همه‌گیری بیماری کرونا موانعی را در راه فعالیت‌های معمول و متداول بین‌المللی به وجود آورده است و به‌منظور بهره‌گیری از دانش و تجربه استادان معتبر خارجی، (۲۶ مهر) نشست «قانون مدنی جدید چین (ظرفیت‌ها و مخاطرات یک قانون مدنی نوین)» با حضور پروفسور هائو ژیانگ به‌صورت وبینار برگزار شد. دبیر علمی و اجرایی این وبینار دکتر نسرین طباطبایی، حصاری عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بود.
در این نشست، پروفسور ژیانگ به تشریح نوآوری‌های قانون مدنی چین در پرتو کنترل مبادلات تجاری، نوآوری‌های ساختاری، تغییر نگرش فلسفی و تأثیرات بین‌المللی با تاکید بر دو حوزه حقوق قراردادها و حقوق مسئولیت مدنی پرداخت. همچنین در بخش دوم نشست، این حقوقدان پاسخگوی پرسش‌های حاضران در جلسه بود.
پروفسور هائو ژیانگ، استادیار حقوق خصوصی تطبیقی در دانشگاه بوکونی ایتالیا است که از سال ۲۰۲۰ در دپارتمان مطالعات حقوقی این دانشگاه مشغول تحقیق و تدریس است. قبل از عضویت در دانشگاه بوکونی وی به‌عنوان استادیار میهمان در دانشگاه تولان تدریس می‌کرد و سابقه همکاری‌های متعدد با استاد برجسته حقوق تطبیقی این دانشگاه، جیمز گوردلی، را در کارنامه خود دارد. از دیگر دانشگاه‌هایی که این حقوقدان در آنها سابقه تدریس داشته است می‌توان به دانشگاه‌های سیتی هنگ کنگ، پاریس ۲ و تریسته ایتالیا اشاره کرد.
هائو ژیانگ، دوره پسادکتری خود را در مؤسسه حقوق تطبیقی و حقوق بین‌الملل خصوصی ماکس پلانک سپری کرده است و حوزه تخصصی ایشان حقوق خصوصی تطبیقی در شاخه حقوق اروپا، ایالات متحده و چین است. پروفسور ژیانگ صاحب تالیفات متعددی است اما مشهورترین آن An Introduction to the Comparative Study of Private Law (ویرایش دوم، انتشارات دانشگاه کمبریج) است که با همکاری پروفسور جیمز گردلی در دسامبر ۲۰۲۰ به چاپ رسید. این استاد حقوق، از سال ۲۰۱۱ به عضویت کانون وکلای نیویورک و از سال ۲۰۲۱ به عضویت مؤسسه حقوق اروپا درآمده است.

کد تحریریه : ۱۰۰/۱۰۱/۱۰۲

کلید واژه ها: مؤسسه حقوق تطبیقی قانون مدنی نوین


( ۱ )

نظر شما :