در مراسم تکریم و معارفه معاون آموزشی دانشگاه؛

رئیس دانشگاه تهران: آموزش محور همه فعالیت‌های دانشگاه است/ راه‌اندازی و اجرای فعالیت‌های بین رشته‌ای از مهمترین نوآوری‌های حوزه آموزش بوده است

۰۹ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۷:۲۷ کد : ۲۰۰۷۷ اخبار اخبار ستادی خبر
تعداد بازدید:۱۸۱۴
روابط عمومی دانشگاه تهران: دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، آموزش را محور همه فعالیت‌های دانشگاه برشمرد و گفت: «برای دستیابی به اهداف آموزشی به‌عنوان محور فعالیت‌های دانشگاه زحمات بسیاری کشیده شده است، ساماندهی فضای آموزش، رعایت و تدوین قوانین و مقررات، تلاش‌های کارکنان آموزش و همکاری و پشتیبانی واحدهای دیگر دانشگاه در مجموع منجر شد تا آموزش دانشگاه تهران امروز در این جایگاه قرار بگیرد».

در مراسم تکریم و معارفه معاون آموزشی دانشگاه که امروز (نهم شهریور) برگزار شد، دکتر نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران ضمن گرامی‌داشت هفته دولت گفت: «همچنین در آستانه آغاز سال تحصیلی هستیم که فرارسیدن سال تحصیلی جدید را پیشاپیش تبریک می‌گویم. در برنامه‌ریزی امور می‌توانیم نگاه بخشی داشته باشیم و یا اینکه یک دید کلان را در نظر بگیرم و سپس فعالیت‌ها و نقشه راه‌های بخش‌ها را بر اساس آن سیاست‌های کلان طراحی و تعریف کنیم. خیلی از مواقع فوریت‌ها و ضرورت‌ها منجر شده تا رویکرد ما به فعالیت‌های دانشگاه بخشی شود، در اینجا ممکن است وزن اقدام‌ها، اعتبارات منابعی که به هر بخش داده می‌شوند کاملاً همگون نباشد و در نهایت برآیند این‌‌گونه رویکردها فعالیت خیلی ارزشمندی را نشان ندهد».
وی افزود: «منتهی اگر ما با نگاهی کلان بخش‌ها را تعریف کنیم، طبیعتاً آن زمان یک سیستم یکپارچه با اثربخشی و راندمان بالاتر خواهیم داشت. دانشگاه تهران با طراحی برنامه سوم تلاش کرد تا جایگاه و وظایف خود را در سطح ملی و بین‌المللی تعریف کند. دانشگاه یک مفهوم عام دارد که در همه جای دنیا یکسری وظایف و انتظارات از این نهاد آموزشی می‌رود، اما هیچ دو دانشگاهی در دنیا همانند هم نیستند، حتی اگر مثل ایران قوانین و مقررات دانشگاه‌ها به‌صورت یکپارچه توسط نهادهای ذیربطی همچون وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی تدوین شود، ولی باز مشاهده می‌شود که در بین دانشگاه‌های کشور همانندی وجود ندارد، حال ممکن است به دلیل قدمت دانشگاه تهران بسیاری از دانشگاه‌های دیگر از آن الگوبرداری کنند، اما قطعاً فرهنگ، مکتب، نگاه و دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها با یکدیگر متفاوت هستند».
دکتر نیلی احمدآبادی تصریح کرد: «بنابراین، دانشگاه تهران تلاش کرد با سرلوحه قراردادن مباحث بین‌المللی‌سازی، مسئولیت اجتماعی، کارآفرینی و اخلاق حرفه‌ای به‌عنوان اهداف و رویکرد، نقش و جایگاه خود را در سطح ملی و بین‌المللی تبیین کند و در آن جهت گام بردارد. در این شرایط طبیعی است که نقشه راه فعالیت‌های واحدهای مختلف دانشگاه بر این اساس طراحی و تنظیم شد و امروز خوشبختانه شاهد آن هستیم که به‌رغم افت‌وخیزهایی که در مسائلی همچون مالی، تحریم‌ها و بحران کرونا داشته‌ایم، بسیاری از برنامه‌ها و اهداف دانشگاه محقق شده است».
رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه آموزش همواره محوری‌ترین فعالیت دانشگاه بوده است، خاطرنشان کرد: «دلیل تمایز دانشگاه با سایر مراکز در درجه اول رویکرد آموزشی است که دانشگاه‌ها دارند، آموزش تنظیم‌کننده و محور فعالیت‌های دیگر دانشگاه است. یک نگرانی جدی در کشور شکل گرفته بود و البته هنوز هم وجود دارد و اینکه با توسعه پژوهش، فناوری، تحصیلات تکمیلی و تمرکز بر روی رساله و پایان‌نامه‌ها و اشتغال اعضای هیأت علمی در این حوزه‌ها آموزش به دست فراموشی رفته و یا آن اهمیتی که باید داشته باشد را دیگر نخواهد داشت، این نگرانی‌ها در عمل هم نشان داده می‌شد، در جایی که ما نسبت استاد به دانشجو را زیر استاندارد می‌آوریم و دانشجوی تحصیلات تکمیلی بیش از حد نیاز و استاندارد پذیرش می‌کنیم، یعنی به‌گونه‌ای اعلام کرده‌ایم که این موارد مهم هستند و البته این موضوع تبعاتی را نیز به دنبال داشته است».
وی در ادامه سخنان خود با تبیین اقدام‌ها و فعالیت‌های مهم دانشگاه تهران در حوزه آموزش اظهار کرد: «از مهمترین اقدام‌هایی که دانشگاه تهران در طول این سال‌ها و در دوره‌های مختلف تلاش کرده که محقق سازد، می‌توان به موضوع مدون و منظم کردن و رعایت استانداردها در برنامه‌ریزی درسی، نظارت بر فعالیت‌های آموزشی و پاسخگو بودن سیستم در سطوح مختلف مرتبط با حوزه آموزش اشاره کرد. بر اساس همین محور قراردادن آموزش و فعالیت‌های این حوزه که اتفاقاً خیلی راحت‌تر از هر فعالیت دیگری می‌توان آن را منظم کرد، امروز می‌توان ادعا کرد که آموزش دانشگاه تهران به لحاظ کیفی رشد بسیاری داشته است و در حال حاضر استاندارهای دانشگاه به طور نسبی در حال اجراست. من تصور می‌کنم که به‌لحاظ یادگیری در آموزش چه به‌صورت رسمی و یا آزاد و همچنین در مهارت‌هایی که برای یک دانشجو همچون خلاقیت، خود مدیریتی و کار تیمی قائل هستیم، دانشجویان دانشگاه تهران هم‌اکنون با شرایط بهتری فارغ‌التحصیل می‌شوند».
دکتر نیلی احمدآبادی با عنوان اینکه امروز سیستم دانشگاه در برابر دانشجو پاسخگو‌تر شده است، گفت: «زمانی دانشجو برای اینکه مدرک فارغ‌التحصیلی خود را اخذ کند سه تا چهار ماه باید منتظر می‌ماند، اما در حال حاضر حدود دو هفته زمان می‌برد تا مدرک دانشجو صادر شود که البته دلیل عمده این عملکرد سامانه‌سپاری امور آموزشی بوده است. برای دستیابی به اهداف آموزشی به‌عنوان محور فعالیت‌های دانشگاه زحمات بسیاری کشیده شده است، سامان‌دهی فضای آموزش، رعایت و تدوین قوانین و مقررات، تلاش‌های کارکنان آموزش و همکاری و پشتیبانی واحدهای دیگر دانشگاه در مجموع منجر شد تا آموزش دانشگاه تهران امروز در این جایگاه قرار بگیرد».
رئیس دانشگاه تهران با اشاره به تلاش‌های دکتر حسینی در زمان تصدی سمت معاونت آموزشی دانشگاه تصریح کرد: «تقریباً هیچ واحدی در دانشگاه نیست که به اندازه آموزش ذی‌نفع و مراجعه‌کننده داشته باشد، همه دانشجویان دانشگاه مراجعه‌کنندگان آموزش هستند و به‌گونه‌ای نیز همه فعالیت‌های اعضای هیأت علمی از جذب، ترفیع و ارتقا تا مسائل دیگر بر عهده معاونت آموزشی است. کسب رضایت این جمعیت فرهیخته استاد و دانشجوی دانشگاه تهران که سطح انتظارات بسیار بالایی دارند و خود را با بهترین دانشگاه‌های دنیا مقایسه می‌کنند و خدماتی معادل دانشگاه‌های برتر دنیا را از ما می‌خواهند و راضی نگه‌داشتن آنان کار بسیار سختی است و اگر یک رضایت نسبی به وجود آمده واقعاً باید خداوند را شکر کنیم و این را مرهون مجموعه همکاران آموزش به مدیریت دکتر حسینی و البته دیگر واحدهای دانشگاه بدانیم».
وی با بیان اینکه در گذشته همگام با رشد حوزه‌های پژوهش و فناوری، ایجاد نوآوری در حوزه آموزش مورد توجه نبوده است، افزود: «اما در حال حاضر می‌توان گفت در حوزه آموزش توانسته‌ایم نوآوری‌های بسیار خوبی را که می‌تواند در سطح بین‌المللی قابل طرح باشد به دست آوریم. دانشگاه تهران دانشگاه جامعی است، اما این مزیت چگونه باید در محصولات و خروجی‌ها نشان داده شود؟ جزیره‌ای عمل کردن شاید مدیریت کلان دانشگاه را راحت‌تر کند، ولی اهداف دانشگاه را نمی‌تواند محقق سازد. یکی از نوآوری‌ها در حوزه آموزش دانشگاه، راه‌اندازی و اجرای فعالیت‌های بین رشته‌ای بوده است، یعنی دانشجویان ما بتوانند به راحتی و سادگی در کنار رشته اصلی در سایر رشته‌های مورد علاقه خود که می‌تواند در آینده شغلی آنها نیز مؤثر واقع شود، مهارت کسب کنند».
دکتر نیلی احمدآبادی ادامه داد: «بزرگترین نوآوری در حوزه آموزش، ایجاد خلاقیت و نوآوری در دانشجویان و آمادگی فارغ‌التحصیلان برای راه‌اندازی کسب و کار و ورود به بازار است. یک زمانی دانشجو از دانشگاه مدرک اخذ می‌کرد برای اینکه در ادارات و شرکت‌ها استخدام شود، اما در حال حاضر دیگر آن شرایط استخدامی وجود ندارد. امروز هر کسی باید بتواند در صورت لزوم کسب و کاری را راه‌اندازی کند و حتی شرکت‌ها هم به دنبال افراد خلاق و چندوجهی هستند. هرچند که موضوع نوآوری در آموزش رویکرد بسیار خوبی بوده، اما باید گفت هنوز در آغاز این راه هستیم».‌
رئیس دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جذب دانشجوی استعداد درخشان تصریح کرد: «جذب دانشجوی استعداد درخشان موضوع بسیار مهم و قابل توجهی است، اینکه ۴۰ درصد از دانشجویان فرهیخته ما بدون نگرانی و با تمرکز هر چه بیشتر بر درس‌ها و به دور از اینکه از سال دوم بخواهند تست بزنند و دیگر بر روی درس‌های دوره کارشناسی تمرکز نداشته باشند با مجموع شرایطی به‌عنوان استعداد درخشان پذیرفته می‌شوند یک اتفاق بسیار بزرگی برای کشور است و ظرفیت و کیفیت فارغ‌التحصیلان را به شدت افزایش داده است. امروز در جایگاه یک استاد این را دریافته‌ایم که در مقطع کارشناسی‌ارشد دانشجویانی که از طریق استعداد درخشان جذب دانشگاه می‌شوند با کسانی‌که از طریق کنکور به دانشگاه می‌آیند با یکدیگر تفاوت دارند. این رویکرد آرامش بیشتری را برای دانشجویان در دوره کارشناسی فراهم کرده و باعث شده تا با تمرکز بر روی درس‌های خود موفق‌تر عمل کنند».
وی با اظهار اینکه در حال حاضر در دانشگاه امور روان‌تر، محیط دوستانه‌تر شده و فعالیت‌ها در جهت اهداف بزرگ دانشگاه بهتر حرکت می‌کند، افزود: «امیدوارم دانشجویان ما با رضایت بهتری در دانشگاه زندگی کنند و زمان فارغ‌التحصیلی نیز با خشنودی و دوستانه از دانشگاه جدا شوند. امیدوارم همکاران و کارکنان ما که بار زیادی بر دوش آنها بوده حس کرده باشند که امروز روابط دوستانه‌تری با دانشجویان و اعضای هیأت علمی دارند و تنش‌ها کاهش پیدا کرده، لذا اگر اینها را به‌عنوان ارزش‌ها محسوب کنیم، کاملاً متوجه می‌شویم که در چه جهتی باید گام برداریم. اصلاً کیفیت را به «تأمین رضایت ذی‌نفعان» تعریف می‌کنند، ذی‌نفعان هم از ما علم و دانش، اخلاق و اثربخشی بهتر و بیشتر می‌خواهند که ما باید ببینم که آیا اهداف و کارهایی که انجام می‌دهیم در این جهت است و یا خیر، هر وقت این‌گونه بود قطعاً رضایتمندی را نیز به دنبال خواهد داشت».
دکتر نیلی احمدآبادی در پایان تصریح کرد: «حوزه آموزش دانشگاه تلاش کرده تا در مسیر رضایتمندی ذی‌نفعان گام بردارد و هم‌اکنون رضایت بسیاری از این حوزه است که البته آن را می‌توان نتیجه زحمات مسئولان و کارمندان در سطح کل دانشگاه دانست. در این فرصت از زحمات و تلاش‌های دکتر حسینی نهایت تشکر را دارم و از دکتر کمره‌ای نیز برای پذیرفتن این مسئولیت قدردانی می‌کنم. ایشان از جنس آموزش هستند و تجربه طولانی در این زمینه دارند و حوزه آموزش دانشگاه را به خوبی می‌شناسند و برای ایشان هم آرزوی توفیق دارم».
 

دکتر حسینی؛ سالیانه ۷۰۰ دانشجوی مقطع کارشناسی‌ارشد استعداد درخشان جذب دانشگاه می‌شوند
در ادامه دکتر سیدحسین حسینی، معاون پیشین آموزشی دانشگاه، به تبیین اقدام‌ها و فعالیت‌های حوزه معاونت آموزشی پرداخت و گفت: «بهبود فرآیندها، سامانه‌سپاری، انتظام‌بخشی بیشتر به امور آموزشی، ارتقای کیفیت آموزش دانشگاه از جمله مهمترین اقدام‌های حوزه آموزش دانشگاه بوده است. همچنین در برنامه سوم دانشگاه ماموریت‌هایی برای این حوزه، مطرح شد که تلاش کردیم تا بر اساس آن فعالیت‌هایی را در شأن و جایگاه دانشگاه تهران انجام دهیم».
وی افزود: «در شروع کار یکی از مشکلات نحوه خدمت‌‌رسانی به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه بود و معاونت آموزشی در ساختمان ستاد دانشگاه استقرار داشت که بعد از مدتی این انتقال به ساختمان جدید صورت گرفت. به لحاظ ساختاری هم نیازمند اصلاحاتی در این زمینه بودیم که با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده امروز از یک ساختار سازمانی و تشکیلاتی متوازن برخورداریم تا بتواند مأموریت‌های حوزه معاونت آموزشی را به نحو بهتری مدیریت کند».
معاون پیشین آموزشی دانشگاه در ادامه تصریح کرد: «‌اسکن پرونده‌های آموزشی از سال تأسیس دانشگاه تاکنون و الکترونیکی شدن آنها یکی دیگر از اقدام‌های مهمی بود که صورت گرفت. همچنین در زمینه اصلاح فرآیندها و سامانه‌سپاری تلاش‌هایی انجام شده است که با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه، این فرآیندها مورد شناسایی، بازطراحی، بهینه‌سازی و در نهایت سامانه‌سپاری شدند».
دکتر حسینی، تجمیع، تنقیح و بازنگری مقررات حوزه آموزش و اعضای هیأت علمی را از دیگر کارهای محقق شده برشمرد و خاطرنشان کرد: «در حوزه خدمات آموزشی و اعضای هیأت علمی کلیه قوانین، مقررات و دستورالعمل‌ها طی نشست‌های متعدد و متوالی شورای آموزشی دانشگاه بازنگری شدند که در قالب کتاب در دسترس هستند. در بازنگری آئین نامه استخدامی نیز با بهره‌مندی از نظرات صاحب‌نظران اقدام‌های مؤثری صورت گرفت که مجموعه آن هم به‌صورت یک کتاب تدوین شد و در دسترس ذی‌نفعان قرار گرفت».
وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در حوزه معاونت آموزشی، فعالیت‌های این حوزه را روان و به‌روز توصیف کرد و گفت: «با توجه به کمبود نیروی انسانی، اما فعالیت‌های مختلفی در مجموعه‌ها و واحدهای ذیربط معاونت آموزشی صورت گرفته است که در این میان تجمیع امور هیأت علمی، سامانه‌سپاری فرآیندهای ترفیع و ارتقا، بازنگری برنامه‌ها، مسائل مربوط به تبدیل وضعیت و جذب اعضای هیأت علمی، تدوین برنامه‌ها با رویکرد بین‌رشته‌ای از جمله اقدام‌های حوزه برنامه‌ریزی و گسترش آموزش بوده است. باید گفت مجموع این فعالیت‌ها مورد توجه وزارت علوم، هم قرار گرفته و اخیراً دانشگاه تهران را در ارتباط با ارتقای کیفیت آموزشی کارآمد، تقاضامحور و روزآمد به‌عنوان دانشگاه اثرگذار در برنامه‌ریزی آموزش عالی کشور معرفی کرده است».
معاون پیشین آموزشی دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اقدام‌های حوزه استعداد درخشان پرداخت و اظهار کرد: «مقررات مربوط به این حوزه اصلاح شده است و هم‌اکنون سالیانه ۷۰۰ دانشجوی مقطع کارشناسی‌ارشد استعداد درخشان در دانشگاه تهران پذیرش می‌شوند که یک رکورد بی‌سابقه است، در این زمینه تقریباً یک رشد سه‌برابری را داشته‌ایم. در حوزه آموزش‌های آزاد نیز دستورالعمل‌ها و مقررات اصلاح شده و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای واحدها جهت اجرای دوره‌های آموزش آزاد فراهم آمده و بسیاری از فرآیندها سامانه‌سپاری شده است».
دکتر حسینی از راه‌اندازی دفتر ساماندهی درس‌های پایه، عمومی و مشترک خبر داد و خاطرنشان کرد: «به نظر من یک غفلت تاریخی در دانشگاه تهران در خصوص بحث درس‌های پایه، عمومی و مشترک داشته‌ایم که در این زمینه نیز گام‌های خوبی برداشته شده و یکسان‌سازی و همسان‌سازی‌های لازم صورت گرفته است. اینکه ما شرایطی را فراهم کنیم تا دانشجویان واحدهای مختلف بتوانند یک درسی را از واحد دیگر دانشگاه اخذ کنند، اقدام مهمی بوده است».
وی تصریح کرد: «ساماندهی و اصلاح ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه، مدیریت سنوات دانشجویی، برگزاری نشست‌های معاونان آموزشی دانشگاه‌های بزرگ کشور، برگزاری جشنواره‌های آموزش از دیگر اقدام‌های حوزه معاونت آموزشی بوده است. باید تأکید کنم که در دوران بحران کرونا با همکاری همه کارکنان تلاش کردیم تا هیچ خدشه‌ای در امور و خدمات آموزشی دانشگاه ایجاد نشود و همزمان با بروز این اپیدمی آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط را نیز به‌روز کردیم».
معاون پیشین آموزشی دانشگاه در پایان سخنان خود گفت: «از رئیس و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه تهران و حمایت‌ها و پشتیبانی آنان و همه مسئولان و کارکنان مجموعه معاونت آموزشی و واحدهای مختلف که در این مدت با ما همراهی و همکاری کردند تشکر و قدردانی می‌کنم و برای دکتر کمره‌ای که از مدیران شایسته دانشگاه تهران هستند آرزوی توفیق دارم».
 

دکتر کمره‌ای؛ بهترین راهکار تضمین کیفیت آموزش، رعایت مقررات است
دکتر محمود کمره‌ای، معاون آموزشی دانشگاه نیز در این مراسم گفت: «از رئیس دانشگاه تهران به دلیل اعتمادی که داشتند و این مسئولیت را به بنده سپردن قدردانی می‌کنم، همچنین از دکتر حسینی برای زحمات و تلاش‌هایی که در مدت تصدی سمت معاونت آموزشی متقبل شدند، تشکر می‌کنم. اگر برنامه‌هایی که ارائه می‌شود بر پایه تصمیم‌های شخصی باشد ممکن است با تغییر یک نفر این برنامه‌ها تغییر پیدا کند، چون سلیقه‌ها و رویکردها متفاوت است، ولی زمانی‌که تصمیم‌ها بر پایه خردجمعی گرفته شود، این برنامه‌ها چندان تغییری نخواهد کرد».
وی افزود: «آنچه که دکتر حسینی و مجموعه آموزش دانشگاه تهران در این مدت اجرایی کرده‌اند بر مبنای تصمیم‌هایی بود که بر اساس خردجمعی گرفته و انجام شده است و در آنها نمی‌توان تغییری ایجاد کرد مگر اینکه در حین انجام کارها با نواقصی روبه‌رو شویم. بنابراین با کمک همکاران حوزه معاونت آموزشی و مسئولان و کارکنان واحدهای دیگر دانشگاه ادامه‌دهنده همان برنامه‌ها و رویکردها خواهیم بود».
دکتر کمره‌ای با تأکید بر رعایت مقررات آموزشی خاطرنشان کرد: «بهترین راهکار برای تضمین کیفیت آموزش رعایت مقررات آموزشی است که متأسفانه در مواردی مشاهده می‌شود که از سوی برخی دانشجویان، اعضای هیأت علمی، کارکنان و یا مسئولان اجرایی واحدها کمتر به آن توجه می‌شود. بنابراین، حتماً بر روی اجرای مقررات آموزشی پافشاری خواهم کرد. مقررات آموزشی فقط برای دانشجویان نیست، بلکه برای اعضای هیأت علمی هم است و این ضوابط در آئین‌نامه‌های مربوط به روشنی عنوان شده است».
معاون آموزشی دانشگاه در ادامه تصریح کرد: «نکته قابل توجه دیگر پاسخگو بودن کارکنان و مسئولان حوزه آموزش است، همانگونه که ما از دانشجویان درخواست داریم که مقررات را رعایت کنند در مقابل باید پاسخگوی آنان نیز باشیم و به درخواست‌های دانشجویان که به گونه‌های مختلفی ممکن است ارسال کنند، رسیدگی کنیم. همچنین در حیطه امور مربوط به اعضای هیأت علمی هم باید به درخواست‌هایی که داده می‌شود پس از بررسی‌های لازم پاسخ سریع، صریح و شفاف ارائه شود».
وی با اشاره به بحث استانداردسازی آموزش و لزوم ارائه آموزش استاندارد در دانشگاه اظهار کرد: «این نکته مهمی است و باید تلاش شود تا استانداردسازی در آموزش بیش از گذشته محقق شود که این موضوع قطعاً از طریق جلسات شورای آموزشی مطرح و پیگیری خواهد شد. البته بعد از ۸۷ سال که از تأسیس دانشگاه تهران می‌گذرد همچنان مدرک این دانشگاه، معتبرترین مدرک دانشگاهی کشور است و در دنیا هم مورد قبول است، اما باید این رویکرد استاندارسازی را ارتقا دهیم و در برنامه‌هایی که داریم بیشتر بر این مسأله تأکید کنیم».
دکتر کمره‌ای با تبیین لزوم گسترش ارتباطات بین‌المللی در حوزه آموزش اظهار کرد: «با توجه به بحران کرونا شاید بخشی از ارتباطات بین‌المللی به‌صورت حضوری کاهش پیدا کرده است، اما از طرف دیگر برخی از امکانات در این شرایط ایجاد شده و آن هم امکانی است که به واسطه آموزش غیرحضوری در اختیار ما قرار گرفته است و می‌توان از اعضای هیأت علمی برای ارائه درس‌ها و شرکت در داوری پایان‌نامه‌ها در سطح بین‌المللی استفاده کرد. درست است که بحران کرونا آسیب‌های بسیاری را به همراه داشته، اما باید بتوانیم در این شرایط برخی از تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و اگر این اتفاق بیفتد تا حدودی به تقویت جنبه بین‌المللی آموزش کمک خواهد کرد».
در پایان این مراسم با اهدای لوح از سوی رئیس دانشگاه تهران و مسئولان بخش‌های مختلف دانشگاه از زحمات دکتر سید حسین حسینی، معاون پیشین آموزشی دانشگاه تقدیر به‌عمل آمد. همچنین حکم دکتر محمود کمره‌ای به‌عنوان معاون آموزشی دانشگاه به وی اعطا شد.

کد تحریریه : ۱۰۰/۱۰۱/۱۰۲

کلید واژه ها: معاونت آموزشی تودیع و معارفه فعالیت‌های بین رشته‌ای ساماندهی فضای آموزش


( ۶ )

نظر شما :