انعقاد تفاهم‌نامه راه‌اندازی واحد مراقبت‌های بحرانی دانشجویان دانشگاه‌های شهر تهران

۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۹ کد : ۱۹۳۱۷ اخبار اخبار ستادی اخبار توسعه‌ای خبر
تعداد بازدید:۶۳۴
روابط عمومی دانشگاه تهران: تفاهم‌نامه راه‌اندازی واحد مراقبت‌های بحرانی دانشجویان دانشگاه‌های شهر تهران بین دانشگاه تهران و شهرداری تهران منعقد شد.

حمید پیروی، رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران ضمن اعلام این خبر گفت: «دوران رشد هر انسانی همراه با تجربه بحران است، بحرانی که اگر مداخلات سنجیده، دقیق و بهنگام در رابطه با آن صورت گیرد تبدیل به فرصتی برای رشد و عبور از چالش‌های بعدی می‌شود».
وی افزود: «در این میان دوران دانشجویی نیز از جمله نقاط عطف دوره جوانی به شمار می‌رود، جوانانی که برای تثبیت موقعیت تحصیلی، شغلی، اجتماعی و دنبال کردن اهداف خود وارد مسیر حساس زندگی خود می‌شوند، مسیری که برخی مواقع به دلایل مختلف ممکن است همراه با چالش‌هایی باشد که به بحران‌های روان‌شناختی تبدیل می‌شود».
رئیس مرکز مشاوره دانشگاه خاطرنشان کرد: «از این‌رو، می‌توان گفت از جمله وظایف آموزش عالی فراهم کردن تسهیلات، شرایط و زیرساخت‌هایی است که به دانشجویان دچار بحران به دور از هر استیگما و برچسب‌زنی خدمات شایسته، کافی و متناسب با شرایط دانشجویان ارائه شود. در همین راستا مدت‌ها است که در دانشگاه تهران چنین رویکردی دنبال می‌شود، رویکردی مبتنی بر پژوهش و ارزیابی تجربه‌های بین‌المللی موفق که ماحصل آن پیشنهاد راه‌اندازی واحد مراقبت‌های بحرانی دانشجویان دانشگاه‌های شهر تهران بود».
پیروی در رابطه با نحوه انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: «بعد از طرح این پیشنهاد، موضوع وارد فرایند عملیاتی شد و در نهایت برای اجرایی شدن آن با موافقت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تفاهم‌نامه‌ای بین دکتر نیلی به نمایندگی از دانشگاه تهران و دکتر پیروز حناچی شهردار تهران منعقد شد تا با همکاری این دو نهاد واحد مراقبت‌های روان‌شناختی و دانشجویی و کنترل و مدیریت بحران‌ها راه‌اندازی شود».
وی در خصوص خدمات این مرکز تصریح کرد: «از جمله خدماتی که در این مرکز صورت می‌گیرد شناسایی، مداخلات زودهنگام و ارائه خدمات جامع درمانی به دانشجویان دانشگاه تهران و نیز فرزندان دانشجوی کارکنان شهرداری تهران است که در این زمینه دانشگاه تهران یکی از ساختمان‌های سه طبقه خود را به این مرکز اختصاص خواهد داد و تمامی نیروی انسانی و مجوزهای آن را تأمین خواهد کرد. از سویی شهرداری تهران نیز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی خود به اداره کیفی این مجموعه خدماتی کمک خواهد کرد. امید است با همکاری‌های بین بخشی و بهره‌گیری از رویکردهای نوین خدمات‌رسانی زمینه برای رشد و توسعه فردی دانشجویان و عبور سلامت بخش آنها از بحران‌های پیش‌رو برداشته شود».

کد تحریریه : ۱۰۰/۱۰۱/۱۰۲

کلید واژه ها: معاونت دانشجویی مرکز مشاوره تفاهم‌نامه مراقبت‌های بحرانی شهرداری تهران


( ۱ )

نظر شما :