با هدف گسترش فعالیت‌های بین‌المللی؛

نشست «انتقال قوانین در حقوق تطبیقی» برگزار شد

۰۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۵ کد : ۱۸۸۱۱ اخبار اخبار بین‌الملل خبر
تعداد بازدید:۵۲۹
روابط عمومی دانشگاه تهران: با هدف اجرای سیاست‌های همکاری علمی بین‌المللی آموزش عالی کشور و گسترش فعالیت‌های بین‌المللی مؤسسه حقوق تطبیقی، نشست «انتقال قوانین در حقوق تطبیقی» با حضور پروفسور الینا موستیرا به‌صورت وبینار برگزار شد.

بنا بر گزارش مؤسسه حقوق تطبیقی، با هدف اجرای سیاست‌های همکاری علمی بین‌المللی آموزش عالی کشور در ایام کرونا و گسترش فعالیت‌های بین‌المللی مؤسسه حقوق تطبیقی به‌ویژه در شرایط فعلی که همه‌گیری بیماری کرونا موانعی را در راه فعالیت‌های معمول و متداول بین‌المللی به وجود آورده است، این مؤسسه اقدام به برگزاری سلسله سخنرانی‌های حقوقی به‌صورت وبینار با استادان حقوقی دانشگاه‌های معتبر دنیا کرده است. به همین منظور، (چهارم مرداد) نشستی با عنوان «انتقال قوانین در حقوق تطبیقی» با حضور پروفسور الینا موستیرا برگزار شد.

در بخش اول این وبینار، پروفسور موستیرا، ابتدا به تشریح ارتباط میان نظام‌های حقوقی مختلف پرداخت و تغییر و تحولات قوانین نظام‌های حقوقی را در چهارچوب نظریه انتقال قانون تشریح کرد. سپس چهار تفسیر اصلی از این نظریه را ارائه داد و به شناسایی تقسیر کارآمد پرداخت.

در بخش دوم نیز این استاد حقوق، حدود چهل و پنج دقیقه پاسخگوی پرسش‌های حاضران در جلسه به‌صورت شفاهی (اتصال میکروفون) و کتبی (درج در کامنت) بود. بر اساس آماری که مؤسسه حقوق تطبیقی در اختیار دارد در این نشست تخصصی حدود پنجاه نفر از استادان، دانشجویان و علاقه‌مندان به مباحث حقوقی شرکت داشتند.

پروفسور الینا موستیرا، استاد تمام حقوق تطبیقی، مدیر گروه مطالعات حقوق تطبیقی، حقوق بین‌الملل خصوصی و حقوق تجارت بین‌الملل و قائم مقام گروه مطالعات حقوق اروپا و حقوق بین‌الملل دانشگاه ملی آتن و از اعضای ویژه دادگاه عالی یونان است. وی سابقا قائم مقام انجمن حقوق بین‌الملل در یونان بود که به‌طور خاص در کمیته میراث فرهنگی آن فعالیت داشت. این استاد حقوق، از سال ۲۰۱۹ به عضویت انجمن بین‌المللی علوم حقوقی(IALS) درآمد و در تاریخ سوم می ۲۰۲۱ به‌عنوان قائم مقام این انجمن منصوب شد.
پروفسور موستیرا دارای ده‌ها عنوان کتاب و بیش از صد عنوان مقاله در زمینه‌های حقوق تطبیقی، حقوق بین‌الملل خصوصی و حقوق تجارت است. از جمله مشهورترین کتب وی می‌توان به Comparative Law and Cultural Objects چاپ ۲۰۱۲ انتشارات نومیکی آتن، Art Collections, Private and Public: A Comparative Legal Study چاپ ۲۰۱۵ انتشارات اشپرینگر و International Insolvency Law چاپ ۲۰۱۹ انتشارات اشپرینگر اشاره کرد. ایشان هم‌اکنون در کنار سمت‌های مذکور عضو انجمن مطالعات حقوق تطبیقی ایتالیا، انجمن آئین دادرسی فراملی آلمان و آکادمی بین‌المللی حقوق تطبیقی است و از اعضای هیأت تحریریه مجله International Journal of Cultural Property به‌شمار می‌آید.

کد تحریریه : ۱۰۰/۱۰۱/۱۰۲

کلید واژه ها: مؤسسه حقوق تطبیقی دانشکده حقوق و علوم سیاسی انتقال قوانین حقوق تطبیقی


نظر شما :