نخستین گرد‌همایی بانوان نیکو کار دانشگاه تهران برگزار شد

تعداد بازدید:۱۸۸۳
نخستین گرد‌همایی بانوان نیکو کار دانشگاه تهران برگزار شد

در هشتادمین سال تصویب قانون تأسیس دانشگاه اولین گردهمایی بانوان نیکوکار دانشگاه تهران با حضور دکتر محمود نیلی احمد آبادی، سرپرست دانشگاه تهران، دکتر  سید جواد ساداتی نژاد، رئیس سازمان سرمایه گذاری دانشگاه  و جمعی از مسولان دانشگاه تهران و بانوان خیر این دانشگاه  یکم بهمن در تالار شماره 2 علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.در این مراسم دکتر نیلی احمد آبادی تقارن برگزاری این گردهمایی را با هشتادمین سال تصویب قانون تأسیس دانشگاه به فال نیک گرفت و گفت: دانشگاه تهران در طول این 80 سال یکی از بهترین و مطر‌ح‌ترین دانشگاه‌های ایران بوده است.
سرپرست دانشگاه تهران با اشاره به انتخاب دانشگاه تهران به عنوان برترین دانشگاه جهان اسلام افزود:  این دانشگاه از لحاظ قدمت و هم از لحاظ پیشرفت‌های علمی اول است‌، لذا اوّل شدن ساده به نظر می‌رسد ولیکن اول ماندن کار ساده‌ای نیست و این میسر نبود مگر  با حمایت‌های خیرین، توجه مردم و دانشجویان بسیار مستعد کشور که در دانشگاه تهران پذیرش می‌شوند.
دکتر نیلی  از اولین گردهمایی بانوان خیر به عنوان یکی از استثنایی‌ترین جلسه‌ها در تاریخ این دانشگاه یاد کرد و گفت: امیدوارم برپایی چنین مراسمی یک گام از حرکت‌های بزرگ برای دانشگاه تهران باشد و نوید بخش آینده‌ای درخشان‌تر برای این دانشگاه باشد.
سرپرست دانشگاه تهران افزود: دانشگاه تهران همواره این افتخار را داشته که از حمایت‌های بی‌دریغ و توأم با عشق و علاقه خیرین برخوردار باشد، نیکو کاران نگاه توجه شان به دانشگاه است و این منشا خیر و برکات بسیاری برای این مرکز آموزشی مهم است.
وی خاطر نشان کرد: این دانشگاه به دلیل کیفی و کمی بزرگترین نقش در توسعه کشور دارد و تقریبا در سراسر کشور گسترده است، از جزیره کیش تا ارس و در تهران نیز از غرب تا شرق گسترش دارد.
دکتر نیلی با تأکید بر توسعه علم گفت: علم و دانش منشاء قدرت است و مردم ایران همواره علم دوستی شأن را در تاریخ به اثبات رسانده‌اند که نتیجه‌اش را در همین نیکوکاری و وقف که در دانشگاه تهران وجود دارد اکنون مشاهده می‌کنیم.
همچنین در این گردهمایی دکتر ساداتی نژاد ، رئیس سازمان توسعه و سرمایه گذاری دانشگاه تهران ضمن خیر مقدم گزارشی ازچگونگی تشکیل کمیته بانوان نیکوکار دانشگاه تهران ارائه کرد.در پایان هدایایی از سوی رئیس دانشگاه تهران به رسم یادبود به واقفین اهدا شد.