دکتر محمود رضا هاشمی به عنوان سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه معرفی شد

۲۳ آذر ۱۳۹۳ | ۲۰:۱۴ کد : ۱۷۱۵ اخبار اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۵۷۹
دکتر محمود رضا هاشمی به عنوان سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه معرفی شد

در مراسمی که ۲۳ آذر و با حضوردکتر سیدسعید رضا عاملی، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات، دکتر سیداحمد رضا خضری، مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی، دکتر ناصر معصومی، معاون پژوهشی دانشگاه ، و جمعی از مدیران و مسئولان و کارکنان مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه در اتاق شورای دانشگاه برگزار شد دکتر محمود رضا هاشمی به عنوان سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه معرفی و از تلاش‌های دکتر محمد خوانساری در دوره ریاست این مرکز قدردانی شد .
دکتر عاملی،معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دانشگاه تهران با گرامیداشت شهدای کربلا و اربعین حسینی با اشاره با اینکه توسعه به دلیل آسیب‌های که ایجاد کرد منجر شد به اینکه نگاه به سمت توسعه پایدار باشد٬ توسعه ای که نگاهش به کیفیت است ، توسعه ای که به همه جوانب توجه دارد گفت: شاید اهمیت فناوری و فضای مجازی به دلیل توجه به همه جنبه‌های توسعه پایدار ا ست.
وی تصریح کرد: البته نگاه ما به فناوری و فضای مجازی نباید ابزاری و سطحی کردن این فناوری باشد.
دکتر عاملی با تاکید بر اینکه باید در کل کشور نگاه به فناوری و فضای مجازی تغییر کند از کمبود بودجه و اعتبارات در این زمینه گله کرد و گفت: اعتبار بسیار اندکی برای فناوری فضای مجازی اختصاص دارد در حالیکه اگر درک عمیق و درستی از این عرصه داشته باشیم باید به سمت سرمایه گذاری در این فناوری حرکت کنیم.
وی با اشاره به نقش فناوری فضای مجازی در علوم بین رشته‌ای گفت: اگر دنبال زندگی با کیفیت هستیم باید به سمت نظام دوفضایی و درک ان حرکت کنیم.
معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت دانشگاه تهران و تاثیری که دانشگاه تهران بر سایر دانشگاه و آموزش عالی کشور داردگفت: اگر دانشگاه به لحاظ جایگاهی که در کشور دارد در این راه پیش گام شود و به سمت نظام دو فضایی حرکت کند قطعا می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای کل کشور باشد.
دکتر عاملی افزود:امروز وقت آن است که از سمت سرمایه گذاری بنا‌ها به سمت سرمایه گذاری در فضای مجازی و فناوری اطلاعات حرکت کنیم و هر هزینه‌ای در این راه قطعا فایده خواهد بود.
وی همچنین سرمایه گذاری و ورود شرکت‌های بزرگ به این عرصه را لازمه رشد و ارتقا فناوری فضای مجازی و اطلاعات دانست.
دکتر عاملی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اخلاق و ادب در دانشگاه از دکتر خوانساری به عنوان فردی بسیار اخلاق‌مدار یاد کرد و گفت: ایشان فردی بود با تخصص کامل که با دلسوزی و اخلاق کار ها را پیش می برد.
وی همچنین از دکتر هاشمی به دلیل قبول این مسئولیت قدردانی کرده و گفت: امیدوارم با توانایی که دکتر هاشمی دارند و سرمایه انسانی بسیار ارزشمندی که در این مرکز انباشته شده است این مرکز بتواند گام‌های بیشتری در جهت دو فضایی شدن دانشگاه بردارد.
دکتر خوانساری نیز در این مراسم با قدردانی از تمامی همکاران خود در این مرکز گزارشی از فعالیت های این مرکز و اقدامات انجام شده در دوره تصدی خود در این مرکز ارائه داد.
دکتر هاشمی نیز در سخنان کوتاهی ضمن پاسداشت تلاش همه گذشتگان در این مرکزبه برنامه های آینده این مرکز اشاره کرد .وی گفت: امیدوارم با نیروهای کیفی که در این مرکز فعالیت دارند بتوانیم این مرکز را به جایگاه جهانی که مد نظراست برسانیم.
در پایان این مراسم نیز هدایا و لوح سپاسی به رسم یادبود و سپاسگزاری به دکتر خوانساری اهدا شد.

دکتر هاشمی،عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، پردیس دانشکده‌های فنی، دانشگاه تهران است.وی دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد برق وکامپیوتر ازدانشگاه تهران و دکترای همین رشته از دانشگاه اتاوا است. وی همچنین بنیانگذار و مدیر آزمایشگاه پردازش‌های چندرسانه‌ای و آزمایشگاه ارزیابی ریسک و کشف فراگیر کلاهبرداری در تعاملات الکترونیکی (ارک فتا) دانشگاه تهران است.




( ۱ )