توسط دانش‌آموخته دانشگاه تهران؛

طرح ملی تولید موتور سه‌سیلندر کم مصرف یورو ۶ راه‌اندازی شد

تعداد بازدید:۲۵۹۲
روابط عمومی دانشگاه تهران: در آئین رونمایی از طرح‌های ملی دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که اوایل هفته جاری با حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور، برگزار شد، از «طرح ملی تولید موتور سه‌سیلندر کم مصرف یورو ۶» رونمایی شد.

این طرح که جز طرح‌های کلان و ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده، توسط مهندس میرسهیل، دانش آموخته دانشگاه تهران، به سرانجام رسیده است. به همین بهانه، هدیه میرزایی، کارشناس روابط عمومی با این دانش آموخته دانشگاه تهران به گفتگو نشسته است که در ادامه می‌آید:

مهندس میرسهیل، مجری طرح کلان ملی تولید موتور سه‌سیلندر کم مصرف در زمینه اهمیت و گستردگی این طرح می‌گوید: «این کارخانه، در زمینی به وسعت ۸.۲ هکتار و سطح زیربنای ۴۰ هزار متر مربع در شهرک صنعتی کاسپین قزوین احداث شده و آماده بهره‌برداری است. این واحد بزرگترین و پیشرفته‌ترین کارخانه موتورسازی کشور با ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار دستگاه در سال است و قابلیت تولید همزمان ۱۰ نوع از انواع موتورهای ۳ و ۴ سیلندر پرقدرت و کم مصرف یورو ۶ مطابق آخرین فناوری‌های روز دنیا را برای کلاس‌های مختلف خودروهای سواری از توان ۷۵ تا ۱۵۵ اسب بخار دارد».

مهندس میرسهیل خاطرنشان کرد: «سرمایه‌گذاری ریالی و ارزی انجام شده برای این طرح کلان ملی از سوی بخش خصوصی دانش‌بنیان و با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال بوده که در نوع خود یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌های ۲۰ سال اخیر صنعت خودرو جهت ارتقا فناوری به‌شمار می‌آید. با راه‌اندازی و تولید محصولات این کارخانه، سطح فناوری موتور خودروهای تولیدی داخل کشور جهشی دو دهه‌ای خواهد یافت».

وی افزود: «خطوط تولیدی که به بهره‌برداری می‌رسند مطابق آخرین فناوری‌های روز دنیا بوده و این کارخانه یکی از پیشرفته‌ترین واحدهای صنعتی کشور از لحاظ سطح اتوماسیون خواهد بود و می‌توان از آن به‌عنوان یکی از نمادهای صنعتی کشور نام برد».

مجری طرح در پایان سخنان خود تصریح کرد: «ظرفیت اسمی تولید این کارخانه ۵۰۰ هزار دستگاه در سال است که در فاز نخست ۱۵۰ هزار دستگاه تولید خواهد شد. با راه‌اندازی کامل این مجموعه ۶۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۴ هزار نفر به‌صورت غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند. این کارخانه با مشارکت بخش خصوصی، وزارتخانه‌های صمت و نفت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تسهیلات صندوق توسعه ملی احداث شده‌است».

کد تحریریه : ۱۰۰/۱۰۱/۱۰۲

کلید واژه ها: طرح ملی موتور سه‌سیلندر کم مصرف یورو ۶ نماد صنعتی یورو ۶ کم مصرف دستاورد دانشگاه تهران


( ۱۰ )

نظر شما :