در نشست سالانه اتحادیه AUAP:

رئیس دانشگاه تهران: اتحادیه نقش مهمی در رشد علمی و پژوهشی ملی و منطقه‌ای داشته است

۰۱ آذر ۱۳۹۹ | ۲۱:۴۰ کد : ۱۳۵۷۷ اخبار اخبار برگزیده اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۱۶۴۳
روابط عمومی دانشگاه تهران: دکتر نیلی احمد آبادی، رئیس دانشگاه تهران، با اشاره به نقش‌آفرینی اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه در توسعه منطقه‌ای گفت: «در حال حاضر این اتحادیه، به یک برند جهانی تبدیل شده است و اعضای آن از طریق تشکیل شبکه و ارتباطات علمی و پژوهشی، همواره سهم مهمی در رشد ملی و منطقه‌ای داشته‌اند».
رئیس دانشگاه تهران: اتحادیه نقش مهمی در رشد علمی و پژوهشی ملی و منطقه‌ای داشته است

در چهاردهمین کنفرانس اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه (AUAP) و نیز جلسه سالانه هیأت رئیسه اتحادیه که به ریاست دانشگاه تهران برگزار شد، دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، با تبیین پیشرفت‌های اخیر اتحادیه، به تشریح مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در دو سال اخیر پرداخت.
وی تصریح کرد: «اصلاح اساسنامه اتحادیه با بهره‌گیری از یک تیم بین‌المللی جهت تصویب در جلسه اخیر، طراحی، پایه‌ریزی و تصویب برنامه تبادل دانشجویی (APSEP)، ایجاد مرکز رشد و انتقال تکنولوژی و تلاش برای جذب سرمایه، برگزاری برنامه‌های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی، طراحی و راه‌اندازی وبگاه اتحادیه مطابق با استانداردهای بین‌المللی، جذب اعضای جدید، مطالعه و پیمایش چالش‌ها، شرایط و فعالیت دانشگاه‌های عضو در دوران کرونا و نیز اجرای مختلف برنامه‌های کارآفرینی از مهمترین فعالیت‌های صورت گرفته است».
دکتر نیلی احمدآبادی، در ادامه با تحلیل روند جابه‌جایی دانشجویان در سطح جهانی، یکی از دلایل اقبال دانشجویان بین‌المللی به منطقه آسیا و اقیانوسیه و افزایش جذب این دانشجویان در دانشگاه‌های عضو اتحادیه را فعالیت‌های مستمر اتحادیه در جهت شناساندن ظرفیت‌های اعضا به جامعه بین‌المللی برشمرد.
رئیس دانشگاه تهران، در پایان سخنان خود ضمن تبریک به دکتر پیتر لاورل به‌عنوان رئیس دوره‌ای جدید اتحادیه از ابتدای سال ۲۰۲۱، برای وی آرزوی موفقیت کرد.
در این نشست، معاون دوم جدید اتحادیه با رأی اعضا و از میان کاندیداهای مختلف، اعضای جدید هیأت رئیسه اتحادیه و اعضای مسئولان منطقه‌ای (CCC) انتخاب شدند. دکتر نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران نیز به‌عنوان عضو هیأت رئیسه و دکتر محمد حسین صراف‌زاده به‌عنوان مسئول منطقه‌ای در این اتحادیه، حضور خواهند داشت.
همچنین چهاردهمین کنفرانس سالانه اتحادیه به میزبانی دانشگاه لیسئوم فیلیپین، برگزار شد. در این کنفرانس که با سخنرانی رئیس دانشگاه تهران آغاز شد، بیش از ۳۰۰ دانشگاهی و کارآفرین بین‌المللی حضور داشتند و با ارائه سخنرانی به‌صورت مجازی، به تبادل‌نظر در خصوص آینده آموزش عالی پرداختند.

کلید واژه ها: معاونت بین‌الملل اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه ارتباطات علمی انتقال تکنولوژی جذب دانشجو رشد ملی


( ۳ )

نظر شما :