‎سامانه جامع کتابخانه‌های دانشگاه تهران راه‌اندازی شد

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | ۰۸:۲۷ کد : ۱۳۳۹۸ اخبار اخبار آموزشی
تعداد بازدید:۲۷۲۴
‎روابط عمومی دانشگاه تهران: ‎سامانه جامع کتابخانه‌های دانشگاه تهران، با هدف ایجاد یکپارچگی اطلاعات سامانه‌های مختلف در کتابخانه‌های دانشکده‌ها و کتابخانه مرکزی دانشگاه و ارائه خدمات متمرکز در سطح استانداردهای حوزه علم اطلاعات راه‌اندازی شد.

‎بنا بر اعلام مرکز فناوری های دایجیتالی دانشگاه، این پروژه که از دی ماه ۱۳۹۶ آغاز شده بود، با همکاری کمیته استقرار، متشکل از رؤسا و نمایندگان مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه، کتابخانه مرکزی و نمایندگان شرکت پارس آذرخش انجام شده است. ‎در این پروژه، اطلاعات موجود در حوزه کتاب‌شناختی و مستندات مربوط به منابع ۵۳  کتابخانه دانشگاه، مورد پالایش قرار گرفت و طی فرآیند تبدیل اطلاعات، به سامانه آذرسا منتقل شد.
‎تبدیل اطلاعات حدود یک میلیون و دویست هزار رکورد کتاب‌شناختی و بیش از دو میلیون رکورد مستندات مربوط به منابع کتابخانه‌های دانشگاه در شهریور ۹۹ از دیگر بخش‌های مهم این پروژه است.
‎مدیریت پروژه استقرار، تحلیل و ارائه راه حل در خصوص مشکلات فنی سامانه، پشتیبانی خوب سامانه در حین استقرار و همچنین کمک به پالایش داده‌های موجود، از خدمات مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تهران در مدیریت فنی این پروژه بوده است.

کلید واژه ها: مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی سامانه جامع کتابخانه‌های دانشگاه تهران مرکز فناوری های دایجیتالی


( ۲۲ )

نظر شما :