رئیس دانشگاه تهران:

نگاهی علمی به مسائل توسعه پایدار به دنبال دارد

تعداد بازدید:۳۱۷۱
روابط عمومی دانشگاه تهران: دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، با تأکید بر اینکه نگاه و رویکرد علمی در تمامی بخش‌ها توسعه پایدار به همراه دارد، گفت: «زمانی که علم با سایر بخش‌ها متصل شود، شاهد تحولات و توسعه پایدار به معنی واقعی خود خواهیم بود و امید است که مسئولان کشور در این زمینه کمک کرده و راه حل ارائه کنند تا شاهد موفقیت‌های بیشتر در دانشگاه‌ها شویم».
نگاهی علمی به مسائل توسعه پایدار به دنبال دارد

رئیس دانشگاه تهران، امروز (۱۵ آبان) در بیست و نهمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور که به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد، تصریح کرد: «دانشگاه‌های ایران، در هشت سال گذشته به دلیل آرامشی که در آنها بود و برنامه‌ریزی که داشتند، توانستند یکی از آرام‌ترین و موفق‌ترین دوره‌های آموزش عالی را سپری کنند. این موضوع و موفقیت‌ها در گزارش‌هایی که از دانشگاه‌های مختلف ازجمله اصفهان در بخش‌های مختلف ارائه شده، مشهود است».
وی موضوع‌های مورد بحث در بیست و نهمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور را مسائل کلان برشمرد و اظهار کرد: «این مباحث درباره توجه بیشتر به جامعه محور بودن دانشگاه‌ها و مسئولیت اجتماعی آنها و ارائه پیشنهاد برای برنامه هفتم توسعه کشور است».
دکتر نیلی احمدآبادی بیان کرد: در این دوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه‌ها برای اتخاذ سیاست‌هایی برای توسعه همکاری با جامعه تلاش کردند. نگاه دانشگاه‌ها و فعالیت‌های آنها به سمت جامعه محور بودن حرکت کرده است و در حوزه علم و فعالیت‌های بین‌المللی نه تنها هیچ کاستی رخ نداده، بلکه ما شاهد توسعه بیشتر نیز بوده‌ایم. هر چه جامعه و به‌ویژه مسئولان از این حرکت بیشتر استقبال کنند، دانشگاه‌ها در رسیدن به اهداف خود موفق‌تر خواهند بود و نتیجه آن عاید مردم می‌شود».
رئیس دانشگاه تهران، در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: «اصفهان همواره در طول تاریخ در بخش علم و فناوری یکی از مهمترین مراکز کشور بوده است و ما امیدواریم که نشست امروز از موفق‌ترین جلسه‌های رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور باشد و جمع‌بندی خوبی حاصل شود».
در بیست و نهمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور که با موضوع محوری پیشنهاد برای برنامه هفتم توسعه کشور و توجه بیشتر به جامعه محور بودن دانشگاه‌ها و مسئولیت اجتماعی آنها برگزار شد، استاندار اصفهان، رؤسای دانشگاه‌های تهران، اصفهان و صنعتی اصفهان و معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حضوری و همچنین دیگر رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور به‌ صورت مجازی شرکت داشتند.

کلید واژه ها: توسعه پایدار اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور جامعه محور بودن دانشگاه‌ها مسئولیت اجتماعی برنامه هفتم توسعه کشور اجلاس


( ۶ )

نظر شما :