حضور پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در نمایشگاه مجازی بین‌المللی نوآوری و فناوری

۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۹ کد : ۱۲۳۲۵ اخبار اخبار علمی-فناوری
تعداد بازدید:۶۲۱
پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، در نهمین نمایشگاه مجازی بین‌المللی نوآوری و فناوری (۲۰۲۰ INOTEX ) حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از پارک علم و فناوری، این پارک به همراه شرکت‌های مستقر خود و با هدف اثرگذاری بر اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور از طریق ارتباط بین سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی با شرکت‌ها و استارتاپ‌ها و همچنین مشارکت و همکاری بین شرکت‌های فناور و استارتاپ‌های داخلی و بین‌المللی در این نمایشگاه حضور یافت.
نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری با نام INOTEX تاکنون هشت دوره در کشور ایران برگزار شده است. این نمایشگاه بستری برای عرضه نوآوری و فناوری است. برخلاف نمایشگاه‌های مشابهی که صرفاً عرضه و تبادل کالا را هدف‌گذاری کرده‌اند، هدف این نمایشگاه تبادل دانش فنی و تکنولوژی و مشارکت میان شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری روی طرح‌ها و استارتاپ‌هاست . نمایشگاه INOTEX تلاش می‌کند که علاوه بر معرفی فناوری‌های روز به صنایع بزرگ و متوسط، مشتریان محصولات فناورانه را به تولیدکنندگان آنها متصل کند و سرمایه‌گذاران را با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های فناورانه یا استارتاپ‌ها آشنا کند.
نمایشگاه اینوتکس از سال ۱۳۹۰ تشکیل و به تدریج ضمن تکامل، بخش‌های مختلفی از زیست‌بوم کارآفرینی کشور را نیز در بر گرفت. نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX) طی هشت دوره خود، میزبان بیش از ۴۰ هزار بازدید کننده متخصص و یک هزار و ۴۰۰ شرکت کننده (غرفه دار) از ۲۵ کشور مختلف بوده است و اهدافی همچون گفت‌وگو و شبکه‌سازی، سرمایه‌گذاری مشترک، مشارکت در پروژه‌های تحقیق و توسعه و … را دنبال کرده است. در این راستا تاکنون بیش از ۹۵۰ جلسه مذاکره اختصاصی B2B میان شرکت‌کنندگان در نمایشگاه برگزار شده و بیش از ۱۵۰ تفاهم‌نامه نیز به امضا رسیده است.
با توجه به رشد و گسترش ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و به‌منظور تأمین سلامت افراد، نهمین دوره این نمایشگاه، برای حفظ پویایی نقش‌آفرینان اکوسیستم کارآفرینی کشور از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ مرداد ماه به‌صورت مجازی برگزار شد، به گونه‌ای که غرفه‌ها و فضای نمایشگاه به شکل 3D مدل‌سازی شده و مشارکت‌کنندگان ضمن دریافت این غرفه‌ها، امکان معرفی محصولات یا خدمات خود، اشتراک‌گذاری فیلم، عکس یا کاتالوگ در غرفه مدنظر، گفت‌وگو با بازدیدکنندگان از غرفه، حضور در رویدادهای مجازی و برقراری جلسات با سرمایه‌گذاران و منتورهای استارتاپی را به‌صورت مجازی داشته باشند.


نظر شما :