رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در جلسه با رئیس جمهور؛

اکوسیستم علم و فناوری برای توسعه همه جانبه کشور نقش بسیار مهمی دارد

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۸:۰۷ کد : ۱۱۳۸۲ اخبار اخبار علمی-فناوری
تعداد بازدید:۱۰۶۱
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، در جلسه هم‌اندیشی رؤسا و مدیران پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان با رئیس جمهور، با تأکید بر نقش اکوسیستم علم و فناوری بر توسعه همه جانبه کشور به بیان مواردی که پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، جهت مبارزه با بحران کرونا و جهش تولید انجام داده است، پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در این جلسه هم‌اندیشی که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، دکتر عباس زارعی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، با اشاره به حمایت از دولت الکترونیک و بهبود زیرساخت‌ها برای جهش تولید گفت: «بحران کرونا، فرصتی ایجاد کرد تا شرکت‌های دانش‌محور و فناور بر اساس چابکی و انعطاف بتوانند در ظرفیت‌های خود تغییر ایجاد کنند».
دکتر زارعی، در ادامه به معرفی اجمالی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، پرداخت و به شکل‌گیری شبکه فناوری در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: «پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در سال ۹۹ مباحث چابک‌سازی، تولید ناب و جهش تولید را مد نظر قرار داده است».
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین زنجیره بحران کرونا اظهار کرد: «در این زنجیره سه مرحله قبل، حین و بعد بحران کرونا مورد توجه است. با توجه به حمایت‌هایی که توسط پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از شرکت‌های فناور محور انجام گرفته است، آن‌ها این توانایی را خواهند داشت تا پاسخگوی بهتری باشند».
وی افزود: «در ارتباط با حین بحران کرونا و کندسازی روند اپیدمی مباحث تشخیص و درمان، محورهای اصلی مورد نظر ما بود که ۱۰ شرکت و ۷ گروه محصول داریم. بعد از بحران کرونا نیز بحث جبران تبعات اجتماعی و حمایت‌های اقتصادی و توانمندسازی شرکت‌ها مورد توجه است».
در این نشست همچنین شرکت صنایع ارتباطی آوا به معرفی محصول خود در ارتباط با بحران کرونا پرداخت.


نظر شما :